Bel ons

+32 9 336 39 42

We vertellen u graag meer

Afgelopen april bracht Microsoft de nieuwe versie uit van haar succesvolle cloud ERP-oplossing, Dynamics 365 Business Central.

Microsoft publiceert elke 6 maanden nieuwe versies van haar populaire ERP-oplossing en de hoeveelheid innovatie neemt met elke nieuwe release verder toe. Het gaat niet alleen om verbeteringen in het ERP-domein zelf. Maar ook om de integratie en samenhang met omliggende oplossingen, zoals Microsoft Outlook en Microsoft Teams. Om zijn oplossingen voortdurend verder te verbeteren benut Microsoft ook de creativiteit van zijn implementatie partners en eindgebruikers.

Dynamics 365 Business Central is een uitgebreide oplossing voor bedrijfstoepassingen die is ontworpen en geoptimaliseerd voor kleine en middelgrote organisaties. In april 2021 overschreed Business Central het aantal van 15. 000 klanten wereldwijd, en dat enkel en alleen in de cloud. De oplossing groeit in hoog tempo door met momenteel meer dan 1.000 nieuwe cloud klanten per maand.

Sinds de start van Microsoft in de cloud ERP-arena heeft het bedrijf haar versie- en release-beleid gewijzigd. Traditioneel lanceerde Microsoft elke twee jaar een nieuwe grote versie van haar onpremise ERP- en CRM-oplossingen. In de afgelopen jaren veranderde het bedrijf dat  ritme eerst naar een jaarlijkse basis en uiteindelijk naar het halfjaarlijkse schema dat momenteel de standaard in de cloud wereld is. Wat echter geenszins standaard is, is de mate van innovatie die Microsoft in haar nieuwe versies publiceert.

Op basis van haar enorme Research & Development budgetten kan Microsoft het zich veroorloven om grote aantallen ontwikkelaars gelijktijdig aan de verdere verbetering van haar business oplossingen te laten werken. Dit komt tot uiting in een continue stroom van innovaties; vaak met een (veel) groter volume en meer zakelijke impact dan haar directe concurrenten. En deze innovaties zijn niet beperkt tot het ERP-domein alleen. Die zijn ook steeds vaker te vinden in de integratie met omringende producten zoals Outlook en Teams.

Om zijn Dynamics 365 oplossingen voortdurend te verbeteren, implementeerde Microsoft enkele jaren geleden een zogenaamde feedback-loop. Deze structuur stelt haar duizenden implementatie partners en haar tienduizenden eindgebruikers wereldwijd in staat om eenvoudig en transparant product verbeteringen voor te stellen. In het verleden was de ontwikkel afdeling in een soort van ivoren toren verborgen. En het was moeilijk om daar nieuwe ideeën geaccepteerd te krijgen. Tegenwoordig controleren de productmanagers van Microsoft deze feedback loops dagelijks. En met elke nieuwe productrelease rapporteren ze een snel groeiend aantal ideeën van partners en klanten die als onderdeel van de oplossing zijn opgenomen. En dit is een geweldige manier om Business Central verder te laten uitgroeien tot het beste ERP-systeem voor KMO of MKB-bedrijven ter wereld!